Inför projektet fick eleverna svara på en enkät för att jag skulle ha förkunskap kring deras mediavanor.
Enkät
Som inledning på projektet använder jag en powerpoint för att skapa en gemensam grund till begreppet MEDIA.
Powerpoint: Vad är media?
Jag har använt mig av material från viralgranskaren i detta projekt, bl.a. konversationskorten i slutet av denna lärarhandledning.
Viralgranskarens lärarhandledning
Utifrån viralgranskarens material har jag gjort ytterligare diskussionsfrågor som använts under mina lektioner.
Diskussionsfrågor
Diskussionsfrågor sociala medier
Eleverna har under arbetet som jag redogör för fått se avsnitt 3, 5 och 6 ur programserien Är det sant? De kommer att fortsätta arbeta med resterande avsnitt tillsammans med klassläraren. Här hittar man även lärarhandledning till serien, vilken har gett mig inspiration.
URSkolas programserie Är det sant?
Lektionen om könsroller innehöll frågeställningar om reklam.
Reklam
Enkät
Som inledning på projektet använder jag en powerpoint för att skapa en gemensam grund till begreppet MEDIA.
Powerpoint: Vad är media?
Jag har använt mig av material från viralgranskaren i detta projekt, bl.a. konversationskorten i slutet av denna lärarhandledning.
Viralgranskarens lärarhandledning
Utifrån viralgranskarens material har jag gjort ytterligare diskussionsfrågor som använts under mina lektioner.
Diskussionsfrågor
Diskussionsfrågor sociala medier
Eleverna har under arbetet som jag redogör för fått se avsnitt 3, 5 och 6 ur programserien Är det sant? De kommer att fortsätta arbeta med resterande avsnitt tillsammans med klassläraren. Här hittar man även lärarhandledning till serien, vilken har gett mig inspiration.
URSkolas programserie Är det sant?
Lektionen om könsroller innehöll frågeställningar om reklam.
Reklam
Kommentarer
Skicka en kommentar